Förvaltning & support

Lösningen är äntligen på plats. Men vad händer om ett problem uppstår och hur säkerställer vi att lösningen håller över tid? Med ett förvaltnings- eller supportavtal minimerar ni risker för fel i systemet och får snabbt hjälp om något oväntat skulle hända.



Alla våra konsulter sitter i Stockholm och de som jobbar i projekt ansvarar också med förvaltning och support – på så vis är de med er i alla skeden.

Olika typer av förvaltning & support

Frågor & svar

Vad kostar det?

Det är flera parametrar som avgör kostnaden för ett förvaltnings- eller supportavtal. Lösningens komplexitet, antalet användare och tillgången till en egen, intern förvaltningsorganisation är några faktorer som påverkar priset. Avtalen är även kopplade till hur snabbt ni önskar få svar. Hör av er till oss om ni vill ha ett kostnadsförslag.

Varför ska vi ha ett supportavtal?

När ett problem väl är framme ser vi till att lösa det snabbt och tryggt – så att ni kan fortsätta ert arbete utan teknikstrul. Med ett supportavtal finns vi nära till hands om något oväntat skulle hända. I supportavtalet ingår incidenthantering och möjlighet att ställa frågor kring systemet, funktioner, integrationer och data.

Varför ska lösningen förvaltas?

En implementation är en stor investering och för att lösningen ska hålla över tid är det viktigt att kontinuerligt utveckla och uppgradera systemet. Det är också viktigt för att uppnå både teknisk- och kostnadseffektivitet.

Om ni vill att våra konsulter ska förvalta lösningen tillsammans med er får ni också råd kopplat till hur lösningen bäst utvecklas och används. Ni minimerar även risken för att problem dyker upp i framtiden.

Hur går det till?

Om ni använder en lösning som vi själva har levererat är det samma konsulter som ni haft tidigare som hjälper er med förvaltning och support. Det är alltid någon som svarar på vårt telefonnummer för akuta ärenden. Vid mindre akuta ärenden kan ni mejla så svarar någon inom den tidsram som är bestämd.