19 december 2019

Missade du vår webinarserie om Microsoft Dynamics 365 Sales? Ingen fara! Här hittar du inspelningar från både första och andra delen i vår webinarserie när vår affärskonsult, Henrik Lillhage, visade upp plattformen och dess funktionalitet! 

Microsoft Dynamics 365 Sales - Del 1 

I den första delen kikade vi närmare på hur du som säljare eller säljchef på ett enkelt sätt kan arbeta mer proaktivt med prospekts och kunder, samt hur systemet säkerställer att ni har koll på hela företagets kommunikation med kunderna. Vi spanade även in spännande funktioner som:

  • Relationship assistent – en smart AI funktion som hjälper säljaren att identifiera vilka kunder som bör kontaktas och när.  
  • Email engagement – ett verktyg som hjälper säljaren att ta reda på om mottagaren har läst mailet, och om mottagaren har öppnar bilagor eller klickat på länkar. 
  • Autocapture – en funktion som ger automatiserade tips på vilka mail som du bör spara i ditt CRM, och var.  

Microsoft Dynamics 365  Sales - Del 2 

I andra delen pratade vi mer om hur ni kan arbeta efter en gemensam säljprocess och hur ni säkerställer en effektiv överlämning av säljprojket – utan att något faller mellan stolarna. Vi tittade även närmare på:

  • Teams– hur du kan låta teams bli en självklart del av ditt CRM.
  • Sharepoint – hur dina säljare kan jobba med enkel dokumenthantering.
  • Outlook – hur du sömlöst navigerar mellan Outlook och Microsoft Dymanics 365. 
  • Officepaketet– hur du kan jobba med excel, word och powerpoint, direkt i CRM-plattformen.