10 september 2019

Den 1 oktober påbörjas Microsoft Release 2019, Wave 2 för alla kunder med molnlösningar. Vi har spanat in de viktigaste nyheterna och förändringarna som kommer för Sälj, Marknad och Kundservice på Customer Engagement 365 plattformen. 

 

Sälj - Dynamics 365 for Sales

  • Softphone dialer. Försäljning på distans i Dynamics 365 har ofta utförts genom tredjepartsapplikationer. Nu släpper Microsoft sin egen telefonlösning inne i Dynamics som lätt kan kopplas till ert nuvarande företagsabonnemang. På det viset slipper era telefonförsäljare använda sig av flera lösningar och får istället mer tid att fokusera på att skapa värde för er och era kunder.

 

  • Utökade möjligheter att anpassa dialogen vid stängning av affärsmöjlighet som tidigare varit låst, t ex med egna fält.

 

  • En annan ny cool funktionalitet är möjligheten att fota ett fysiskt visitkort med mobilappen som då skapar upp en kontaktperson med rätt data inne i CRMet.

 

Marknadsföring – Dynamics 365 for Marketing

  • A/B-testning av epostutskick - möjlighet att göra mindre utskick med olika utseende för att se vilket av utskicken som gav mest respons. A/B-testning används som bekant mycket inom marknadsföring och annonsering och får nu stöd för det i D365.

 

  • Enkäter via MS Forms Pro - nya funktioner för att skapa väldesignade kundenkäter som kan skickas ut automatiskt vid olika touchpoints för att därefter använda svarsdata i bland annat segmenteringar och analyser. Detta skapa möjligheter att både ta temperaturen på kunderna och skapa mer datadrivna kampanjer.

 

Ärendehantering - Dynamics 365 for Customer Service 

  • Facebook messenger-integration – Ny funktionalitet som gör det möjligt att koppla sitt företags messenger-konto så att messenger-dialogen uppdaterar Dynamics 365, dvs man får in meddelanden härifrån och kan svara. Praktiskt som alternativ till en live-chat som försvinner när browsern stängs.

 

  • Integration med Dynamics 365 Virtual Agent – Ett till steg på vägen mot att kunna effektivisera med hjälp av AI. Kunden kan få hjälp av en chat bot i enklare ärenden medan mer komplexa ärenden omdirigeras till en riktig kundtjänstmedarbetare.

 

 

Vill du höra mer om nya häftiga lösningar från Microsoft och hur de kan passa in i era processer? Kontakta oss i Affärsområde Microsoft.

Pernilla Henkow

Affärsområdesansvarig Microsoft

+46 707 19 93 97
pernilla.henkow@releye.se

 

Henrik Lillhage

Dynamics 365 specialist och Affärskonsult

+46 733 80 20 18
henrik.lillhage@releye.se

 

Eller kontakta oss på Releye för andra frågor!

Förnamn*
Efternamn*
Email*
Telefon
Företag
Meddelande
Jag godkänner att Releye sparar mina uppgifter i enlighet med nedan text