Salesforce Voice gör kundserviceupplevelsen komplett

Överträffa kundernas förväntningar och skapa starka, långvariga relationer. Det är nyckeln till framgång inom kundservice. För att underlätta denna process använder många företag CRM-system för att hantera och samla information om sina kunder. Nu tar Salesforce det ett steg längre med sin omtalade lösning Salesforce Service Cloud Voice. Denna funktion gör att inkommande telefonsamtal automatiskt loggas i Salesforce. Vi har intervjuat Joakim Andersson, Applikationskonsult på Releye, för att ta reda på hur denna lösning effektiviserar kundserviceprocessen.

 

Inga fler blind spots för telefonsamtal

Idag använder många kundserviceteam ett CRM för att samla kontakter och knyta samman kanaler som e-post, sociala medier och webbformulär. Men trots det menar Joakim att telefonsamtalen ofta hamnar hos en tredjepartsleverantör.

 – All annan kommunikation sköts via CRM-systemet, men telefonsamtalen blir ofta en blind spot. Med Salesforce Voice går det att logga inkommande samtal automatiskt i Salesforce. Varje samtal kopplas då till en kundprofil, vilket ger kundservicemedarbetarna tillgång till en omfattande vy över alla kundinteraktioner.

 

Skapa minnesvärda kundupplevelser

När telefonsamtal loggas automatiskt i Salesforce kan kundservicemedarbetarna snabbt få en översikt över kundens tidigare interaktioner och ärenden. Detta innebär att de kan ge en mer personlig service samtidigt som de undviker att upprepa information som de redan har lämnat.

– En av våra kunder har använt Service Voice i snart ett år och vi ser att det kan underlätta för många andra eftersom medarbetarna kan ta del av relevant information och historik redan innan de svarar på samtalet.

Salesforce Voice kan också transkribera samtal och logga samtalsfilen direkt på kontaktsidan, vilket gör det möjligt att gå tillbaka och se vad som sagts.

Salesforce Voice gör kundserviceupplevelsen komplett
Salesforce Voice gör kundserviceupplevelsen komplett. Läs mer om lösningen hos Salesforce.

 

kraftfull analys och rapportering med Salesforce Voice

Genom verktyg som AI och maskininlärning kan företag identifiera trender, mönster och kundbehov från telefonsamtalen. Insikterna ger värdefull information som de kan använda som underlag för att ta beslut och vidta åtgärder för att förbättra kundupplevelsen och öka försäljningen.

 

Smart hantering av kundärenden – En summering av Salesforce Voice

Salesforce Voice hjälper företag att hantera kundärenden genom att logga telefonsamtal direkt i CRM-systemet. Tack vare  AI kan företag få analyser och insikter som kan förbättra kundupplevelsen.