För ett par veckor sedan släpptes den senaste versionen av Salesforce Marketing Cloud. Men vilka funktioner innehåller egentligen den nya releasen? Det har vi tittat närmare på!
Den nya releasen innehåller viktiga funktionerna som ska hjälpa marknadsförare att leverera mer personliga och integrerade kundresor. Den nya releasen innehåller även nya nivåer av datainsikter som kan hjälpa din organisation att arbeta både smartare och mer strategiskt på lång sikt.
Här är en kort liten sammanställning av de nya funktionerna:
1. Målgruppsaktivering med Google Analytics 360
Du kan nu använda Google Analytics 360 för att importera en målgruppslista direkt till Marketing Cloud. Målgruppslistan synkroniseras var 24:e timme, och gör det enkelt att dela en målgrupp mellan olika affärsenheter. Det hjälper dig att få en tydlig blick över kunden och driva träffsäkra kampanjer online.
2. Integration med Pinterest
Nå dina kunder och framtida prospects på Pinterest med hjälp av personlig annonsering på plattformen. Du kan nu med hjälp av din CRM-data från Marketing Cloud skapa effektivare annonsering direkt på plattformen.
3. Anpassade bildblock för effektiva utskick
Nu kan du skapa användbara bildblock till e-postmallar, vilket gör det möjligt för personser som inte jobbar med marknadsföring att enkelt och snabbt kunna göra utskick till kunder med personligt och engagerande innehåll.
4. Sammanslagning av Mobil Studio och Content Builder
Skapa innehåll för e-post, SMS och push-meddelanden utan att lämna Journey Builder. Salesforce har nu anpassat och förbättrat Journey Builder så att det ska vara enkelt för dig att skapa och hantera sms och push-meddelanden.
5. Nyheter i Social studio som ökar engagemang och ger fler följare
Du kan nu engagera och få fler följare på ditt Instagram-konto genom att övervaka bilder från dina användare, hantera konverationer och få nya insikter med hjälp av statitik från Instagram stories, direkt i Marketing Cloud.