I en tid av ständig utveckling och innovation är det spännande att se hur Microsoft fortsätter att leda vägen med sina nya funktioner i Release Wave 1 2024. Med ett särskilt fokus på Copilot och AI, tillsammans med uppgraderingar inom Sales, Customer Service och Customer Insights – Journeys, finns det en uppsjö av nya verktyg och funktioner att se fram emot. Utforska några av de mest spännande funktionerna med oss.
Sales
1. Nytt utseende i Dynamics 365
Du kanske redan har sett knappen ”Prova det nya utseendet” som kom med den senaste uppdateringen i höst? Nu tar Microsoft nästa steg med det nya gränssnittet, som automatiskt aktiveras för befintliga appar. Det uppdaterade utseendet erbjuder nya skuggningar och ljusare bakgrundsfärger för en uppfräschad användarupplevelse.
2. Koppla aktiviteter med flera relaterade poster
Tidigare var det inte möjligt att koppla en aktivitetspost till flera relaterade parter, men med det nya attributet ”Partylist” blir det nu möjligt. Användare kan enkelt koppla aktivitetsposter till flera parter, såsom ett e-postmeddelande, samtal, uppgift eller möte som involverar flera konton, ärenden eller affärsmöjligheter.
3. Förhandsgranskning av sekvenser
Sekvenser hjälper säljare att följa en struktur av aktiviteter och utföra åtgärder utifrån en uppsatt ordning. Nu kommer säljarna även kunna se en förhandsgranskning av alla sekvenssteg som är kopplade till en post och få överblick av totalt antal steg i sekvensen, totalt nedlagda dagar, tid att utföra sekvensen på samt steg och aktiviteter som är slutförda eller kommande. Du kommer även kunna se vilka andra användare som utfört olika steg och vem ska hantera kommande åtgärder.
4. Anpassa kvalificeringsprocessen för leads
Nu kan du enkelt anpassa kvalificeringsprocessen för leads efter dina specifika behov och företagets unika krav. Med flexibla verktyg och inställningar kan du skräddarsy processen för att säkerställa att endast de mest relevanta och intressanta leads når ditt säljteam, vilket ökar effektiviteten och förbättrar konverteringsgraden. Det blir bland annat möjligt att skapa flera affärsmöjligheter från ett och samma lead.
5. Copilot i fullskärmsläge
I stället för att bara nå Copilot via chatpanelen till höger i Dynamics blir nu Copilot även tillgängligt i ett fullskärmsläge. Gränssnittet ger dig en utökad arbetsyta och ökar fokuset på konversationen med Copilot.
6. Få försäljningsinsikter från Copilot, svar baserade på Sharepoint dokument och e-postassistans
Som säljare kommer du kunna använda Copilot till att sammanfatta poster, få reda på ändringar som nyligen gjort på ett lead eller en affärsmöjlighetspost, få en överblick av konton och associerade affärsmöjligheter eller leads eller få hjälp med förberedelser inför möten. Dessutom hjälper Copilot dig att effektivera e-posthantering genom att sammanfatta långa mailkonversationer och generera svar på e-post utifrån prompter och förslag på tonfall och längd. Genom Copilot i Dynamics kan du nu även snabbt få svar som är baserad på information och dokument som är lagrade i SharePoint.
Customer Service
1. Skapa flera ärenden när e-post skickas till flera mailboxar
Nu kan du konfigurera Dynamics så att när ett e-postmeddelande skickas till flera köaktiverade mailboxar, skapas ett ärende kopplat till varje enskild mailbox. Detta ger användarna en komplett överblick över kundproblem och möjliggör smidig hantering av ärenden mellan olika team. Genom att eliminera överföringsbehov mellan olika köer minimeras svarsförseningar och den övergripande ärendehanteringen förbättras.
2. Förbättrad upplevelse för e-post
Dynamics introducerar en ny och förbättrad hantering av bilagor för att göra det enklare att hantera e-postmeddelanden. Nu kan du smidigt dra och släppa bilagor till dina e-postmeddelanden, få påminnelser om du glömmer en bilaga som nämns i meddelandet och enkelt kopiera bilagor mellan olika e-postmeddelanden. Dessutom kan du enkelt söka efter mottagare, anpassa hur e-postadresser visas och enkelt flytta mottagare mellan fälten Till, Kopia och Hemlig kopia.
3. Få relevanta Copilot-resultat med filter och validera svar
Nu kan du få ännu mer relevanta svar från Copilot genom att filtrera vilken typ av data Copilot ska använda för att generera svar. Detta säkerställer att Copilot genererar svar som är relevanta för dina behov. Dessutom ger Copilot nu källhänvisningar till sina svar för att öka transparensen och möjliggöra validering av svaren. Detta gör att kundtjänstrepresentanter snabbt kan tillhandahålla korrekt och pålitlig information till kunderna.
Customer Insights – Journeys
1. Undvik dubbletter av e-post till kontakter med samma e-postadress
Nu kan du säkerställa att varje e-postmeddelande endast skickas en gång till varje unik e-postadress, även om din kontaktlista innehåller flera kontakter med samma e-postadress.
2. Hantera medgivande från kontakter och leads
Att hålla reda på vilket medgivande kontakter och leads har gett för e-postutskick är avgörande, och med den uppdaterade vyn det enklare att överblicka medgivandet. Du kan snabbt se och uppdatera medgivanden från ett centralt ställe och få en tydlig översikt över medgivanden för alla kommunikationskanaler.
3. Optimera engagemanget med A/B testning för e-post
Jämför och testa olika variationer av e-post för att analysera vilken som ger bäst resultat. Nu kan du enkelt skapa olika versioner av e-postmeddelanden genom att ändra ämnesraden, segmentera mottagarna eller justera själva innehållet. Du får förhandsgranska och kan testskicka de olika versionerna för att sedan få insikter om vilken version som presterar bäst och genererar mest engagemang.