Utforska Nyheterna i Microsoft Release Wave 2 2024
Microsoft fortsätter att stärka Dynamics 365 med nya funktioner och förbättringar som hjälper företag att öka sin effektivitet och skapa mer värdefulla kundrelationer. I den senaste Release Wave 2 2024 för Dynamics 365 får vi se en rad innovationer som syftar till att förbättra upplevelsen inom Sales, Customer Service och Customer Insights. Funktionerna rullas ut från oktober till mars. Låt oss titta närmare på våra favoriter!
Sales
Gruppera och aggregera data i vyer
Nya funktioner i vyer gör det möjligt att gruppera och aggregera data, omordna kolumner samt ställa in kolumnbredd. Nu kan du enkelt summera numeriska värden som beräknat värde och faktisk intäkt direkt i vyn. För varje kolumn kan du välja att visa summan, minimivärdet, maximivärdet eller medelvärdet av värdena i den kolumnen. Om grupperingar har tillämpats visas också aggregerade värden för varje grupp.
Ändra storlek på sidopaneler
Nu blir det möjlligt att ändra storlek på sidopaneler för Copilot-chat, Teams-chat eller andra produktivitetsverktyg. Funktionen är särskilt användbar på större skärmar, där extra arbetsutrymme är värdefullt. Genom att justera bredden på sidopanelerna kan användarna arbeta mer produktivt och få bättre åtkomst till viktig information.
Välj poster enklare i lookup-fält
Användare kan nu snabbare välja poster i ett look-up genom att trycka på Enter för att automatiskt välja det första värdet i rullgardinsmenyn, utan att behöva navigera med muspekaren.
Nya Copilot for Sales funktioner
Hantera invändningar i möten
Med realtidsövervakning kan invändningar som uppstår under möten loggas och kategoriseras, samtidigt som Copilot for Sales ger skräddarsydda svar och motargument. Med integration av kunskapsbaser, sentimentanalys och kundspecifika insikter kan säljare få coachning och använda anpassade mallar för att hantera invändningar mer effektivt.
Skapa affärsmöjligheter från en mötessammanfattning
Denna funktion gör det möjligt att skapa affärsmöjligheter direkt från mötessammanfattningar i Teams. Viktiga uppgifter som kontonamn, kontaktnamn, belopp, säljsteg och slutdatum fylls i automatiskt baserat på mötets sammanfattning. Användaren kan alltid redigera eller lägga till information innan affärsmöjligheten sparas.
Få säljarcoaching
Copilot for Sales ger säljarna coaching genom att identifiera förbättringsmöjligheter, som specifika försäljningsfärdigheter och kunskapsluckor. Coachingen erbjuder en strukturerad rapport om säljares status, inklusive pipeline-status, KPI:er, öppna uppgifter, intressanta samtalsklipp och rekommenderat innehåll
Spara anteckningar direkt från OneNote till CRM
Med denna funktion kan du skriva och sammanfatta anteckningar i OneNote med hjälp av Copilot och direkt spara sammanfattningarna till Dynamics utan att lämna OneNote.
Använd Copilot for Sales i Outlook mobilapp
Med Copilot for Sales i Outlooks mobilapp kan du nu skapa generativa svar, sammanfattningar av e-post och affärsmöjligheter, spåra Outlook-aktiviteter till CRM samt skapa och redigera kontakter.
Customer Service
Förbättringar i Customer Service Workspace
I Customer Service Workspace appen blir det nu enklare att ta anteckningar, en ny vy är skapad för att enkelt visa och ladda upp flera bilagor direkt till ärendet samt få en samlad överblick över alla bilagor från en mailkonversation. Dessutom får vyer nya färgkodade ikoner för prioritet, status och ärendeursprung.
Customer Insights – Journeys
Skapa journeys med Copilot
Nu kan du få hjälp att sätta upp dina journeys mer effektivt genom att beskriva i naturligt språk den kundresa du vill skapa. Copilot kommer att hjälpa dig komma igång genom att lista föreslag på hur det kan sättas upp. Du får se en förhandsvisning av journeyn och kan därefter lägga till ditt egna innehåll för att anpassa journeyn.
Samla in extra kunddata utan anpassade attribut i formulär
Använd anpassade fält för att samla in ytterligare eller tillfällig information, som till exempel matpreferenser vid en eventanmälan eller svar på en tävlingsfråga. Du kan dra och släppa fälten från verktygslådan till formuläret och redigera etikett och egenskaper. Svaren lagras endast som en del av formulärsvaret och påverkar därför inte din övriga data på kontakten eller leadet.
Maximera eventkapaciteten med väntelistor
I tidigare marketing modulen Outbound marketing har det tidigare funnits en väntelistefunktion, men som har saknats i det nyare Real-Time Journeys appen som ersätter den äldre modulen. Nu kommer även väntelistor till Real-Time Journeys! Du kan aktivera väntelistor för ditt event och enkelt granska vänteliste-registreringar och skapa segment för vidare kommunikation med intresserade deltagare. Skicka relevant kommunikation automatiskt med färdiga flöden och inkludera en avbokningsknapp i mejlen så att deltagare kan släppa sin plats.
Förenkla formulärifyllning med förifyllda formulär
Dina kunder kan nu registrera sig för kommande event med minimal ansträngning genom att bekräfta eller uppdatera förifylld data. När ett formulär öppnas kommer du kunna ställa in att förpopulera fält baserat på data som redan finns i Dynamics. För att formuläret ska fyllas i automatiskt måste kunden öppna det från länken i inbjudningsmejlet skapat av Customer Insights.
Få insikter om e-postengagemang med heatmap-analyser
Få ett snabbt och visuellt sätt att förstå engagemang baserat på din e-postdesign. Se vilka områden och länkar i mejlet som får mest och minst engagemang genom att granska klickfrekvens (CTR), totala klick och unika klick. Du kommer också kunna filtrera heatmap-kartan utifrån e-postversion, flödesversion och datum.
Vill du veta mer om Microsofts senaste release och hur du kan dra nytta av den? Kontakta oss!