29 april 2019

Att öppna upp och skapa en smartare planlösning var något som stod högt upp på önskelistan när vi påbörjade renoveringen av vårt kontor. Vi har pratat med Daniel och Marina som varit involverade i projektet. De berättar om vad som gjorts och vilka positiva effekter som renoveringen har medfört.  

Varför gjorde vi den här renoveringen? 

 –  Vi påbörjade den här renoveringen för att skapa en bättre tillvaro för våra medarbetare. Vi har växt en hel del under de senaste åren och därför behövde vi se över vår planlösning för att skapa mer utrymme och för att få fler smarta arbetsplatser, berättar Marina.  

Tidigare var fredagar, vår “office day”, en lite problematisk arbetsdag för många konsulter eftersom det snabbt blev fullt på kontoret då vi hade ett begränsat antal arbetsplatser.  

 –  Nu har vi lyckats skapa en aktivitetsbaserad yta där vi kan ha kortare avstämningar och möten. Det är också en smart och effektiv arbetsyta för konsulter som är på språng, säger Daniel med ett leende. 

Vad är det som vi har gjort om här på kontoret?  

– Vi har öppnat upp och gjort om hela planlösningen, rivit ut det gamla köket och satt in ett helt nytt. Vi har även köpt nya kontorsmöblerbytt dörrar, målat väggar och lagt in nytt golv. Ja, med andra ord så är det en stor uppfräschning som vi har gjort, säger Marina och fortsätter: 

 – Hela kontoret känns mer levande nu! Vi arbetar och använder ytorna på ett helt nytt sätt. 

Hur har vi tänkt kring material val och inredning 

 –  Vi har haft en inredare, Bella från Office Management, som hjälpt oss. Hon fick i uppdrag att ersätta vår väldigt ”Releye-röda” inredning med en ljusare ton, berättar Daniel samtidigt som Marina fyller i och fortsätter:   

 – Hon har lagt ner väldigt mycket tid på att välja behagliga färger och material som skapar arbetsro.  

Vad har ni fått för respons på renoveringen? 

 – Det känns som att alla trivs väldigt bra och tycker att det är roligare att kliva in på ett fräscht kontor. Alla har varit väldigt positiva till renoveringen och ljudvolymen har blivit mycket bättre. Även kunder som besökt oss tycker att vi fått det väldigt fint, säger Marina innan vi avslutar samtalet. 

Här är en sneak peak på vårt nya kontor:

 

Vill du komma på besök och mingla med oss och våra kunder? Välkommen på AW den 24 maj!